onsdag 26 maj 2010

VILKEN TÅRTA?

Pappan i huset fyller år i morgon och tjejerna planerar inför tårtbaket ikväll. Det står mellan två tårtor
ETT: Drömtårtan Njae, den är väldigt fin men lite för komplicerad tror jag.
..
TVÅ: Pytontårtan
Hellre denna då, lite rolig faktiskt och inte allt för svår;)
men eftersom jag inte är någon hejare på att baka tårtor(dom brukar bli goda men inte så snygga) så röstar jag på tårtan nedan, HAHAHA!
Tror ni han blir glad då??

Bajstårta...
det var det första jag tänkte på när jag såg bilden, innan jag hunnit läsa namnet på den.
Ska höra med tjejerna vad dom tycker om mitt förslag, men jag tror inte att dom går med på det. Visar kanske en bild sen på tårtan, vilken det nu blir:)

Måste bara tala om att "Bajstårtan" är italienarnas motsvarighet till chokladbollar :)



4 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Lycka till! Jag har samma bok här hemma, många roliga tårtor! Jag bakade en blåbärstårta med chodladhjärtan till Nellis 1-årsdag och den blev himla fin!
Ha en fin dag! Kram Lisa

Elianne sa...

vad är det för rolig bok du har? Jag vet att Elvira skulle älska bajstårtan, hon är inne i den åldern nu

/Elianne

Lissboden sa...

Hej Lena!
Vad trevligt att du kom förbi hos mig för ett tag sedan. Tiden rusar på men nu hittade jag till dig igen.
Vilka smarriga tårtor döttrar vill baka till sin pappa. "Bajstårtan" såg väl kanske inte så aptitlig ut men kanske desto godare.
Vad trist att du blivit av med din cykel. Det blev jag i höstas. Jag hoppas att din kommer tillbaka.
Ha en fin och solig dag!
Kram från Maria

Camilla sa...

Wow, vilken bok kommer den första tårtan ifrån? Jag gillar ju när det är avancerat :-)
Kram Camilla