måndag 18 januari 2010

JORDBÄVNINGEN

Då jag själv var med om en stor jordbävning (7,6 på richter-skalan) 2001 i Centralamerika, så känns det sååå otroligt viktigt att få hjälpa till nu när detta har hänt.
Allt gick bra för oss(Jag,N och Nikita som då var 2år) och våra närmaste, men runt oss rasade hela byar och dödssiffrorna blev alldeles för höga.
Vi kunde ju så småningom komma hem till vårt trygga Sverige igen, men vi lämnade många rädda släktingar och vänner kvar i kaoset. Hade vi inte haft Nikita liten då så tror jag att vi hade stannat kvar, men vi ville ju såklart göra allt för att skydda henne i första hand.
***
Hoppas att du som läser detta också vill göra allt du kan för att hjälpa dom drabbade i Haiti! Det behöver ju inte vara några stora summor, viktigare att MÅNGA ställer upp!


TV4 och Röda korset
PG: 900800-4
Skriv ”Haiti” på inbetalningen.
Eller sms:a AKUT NU till 72900 – då skänker du 50 kr till Röda Korset/Haiti.
.
Läkare utan gränser
PG: 900603-2
BG: 900-60 32.
Skriv "Akutinsatser" på inbetalningen.
SMS:a LIV till 72990 så skänker du 50 kronor
Läkare utan gränser här även en gåvoshop på nätet.
.
Plan Sverige
PG: 90 07 31-1
BG: 900-7311
Skriv "Haiti" på inbetalningen.
.
Hoppets stjärna
Sms:a STAR till 72930 – då skänker du 100 kronor
.
ActionAid
.
Läkarmissionen
.
SOS-BarnbyarPG
.
Svenska FN-förbundetPG
.
Svenska kyrkan
SMS:a FRAMTID till 72950 så skänker du 50 kronor
.
Unicef Sverige
.
Läkarmissionen
Sms:a Haiti50 till 72930 så skänker 50 kr till Jordbävningsoffren.http://www.lakarmissionen.se/

***

All info om hjälporganisationerna hittade jag HÄR.
(((KRAM PÅ ER ALLA!)))
/Lena

1 kommentar:

Lissboden sa...

Hej!
Vad kul att du tittade in hos mig så att jag hittade till idg.
Ni måste ha varit med om något hemskt när ni var i Centralamerika med erat lilla barn. Det är bra att du tycker att vi ska hjälpa till att samla in pengar till det fattiga folket på Haiti. Det ser verkligen hemskt ut när man ser på TV hur människorna har det.
Du frågade om jag har vasen i butiken och det har jag.
Jag vet inte om du varit till mig någon gång men du är hjärtligt välkommen!
Vi kanske ses på Formex.
Kram/Maria