torsdag 6 augusti 2009

Tjejfest & minisemester

I helgen hade Nikita sin tjejfest för alla tjejer i klassen och några till . Det värsta med att fylla år mitt i sommaren är ju att många är bortresta. Därför brukar vi vänta med kalas tills skolan börjat igen men i år ville Hon inte det, så det blev en "sommartjejfest" och nästan alla kunde faktiskt komma :)


Det blev snacks, grillat, bål, lotteri, lekar, en himla massa hopp på studsmattan och så fick dom göra sina egna glass-strutar och det hela avslutades med årets värsta VATTENKRIG! Nelli ser till att alla har bål i glasen, så fort någon druckit upp så var hon där och fyllde på.Vart tog den där "maxtvåsamtidigtpåstudsmattanregeln" vägen????
"Tjejligan" innan vattenkriget satte i gång. Nelli vaktar bålen ;)
Det blev en riktigt lyckad fest och Nikita var så nöjd o glad efteråt.


Direkt nästa morgon for vi iväg på ännu en "minisemester", till Gävle denna gång. Vi bodde på camping och besökte Furuviksparken. Hälsade även på min Moster som har ett superfint konstgalleri på Femte tvärgatan ( för er som bor eller besöker Gävle.)

Tjejerna springer i havet utanför Gävle(Rullsten)
Det blir aldrig djupt här, dom kunde springa ut hur långt som helst.

Furuviksparkens bad, ISKALLT i vattnet! Tur att jag hade "glömt" bikinin ;)Tjejerna badade i ca fem minuter sen fick det vara nog tyckte dom.




Det hände en rolig sak i Gävle, vi var in och fikade på Röda korset lite utanför city och där sprang jag på en av mina favorit bloggare MammaMija. Jag kände genast igen hennes super gulliga barn och höll på att gå fram o hälsa på dom men kom på i sista sekund att dom har ju ingen aning om vem jag är. Sen såg jag ju att även Mija herself var där, det var väl ett sammanträffande :) och hon verkar lika trevlig o go som jag trodde att hon skulle vara.
Gjorde några kap där på Röda korset också, bl.a. detta gamla bord som fick bli ett skrivbord till Nelli. Det var så lagom stort och perfekta stora lådor att ha alla pennor, pärlor, papper m.m i. Måste bara fixa en stol i lagom höjd nu.
30 kr, det var det värt måste jag säga ;)
Så där ja, det var lite vad som hänt dom sista dagarna.
Vi hörs snart igen!
Kramisar
/Lena

1 kommentar:

Mija sa...

Ha ha, ja, visst är det lustigt!
Världen är allt bra liten ibland...

Jag blev rätt paff faktiskt, och det blir lite konstigt när man möter en människa på det här viset :) Det var så kul att få ett ansikte på dig Lena, verkligen!!

Vi fyndade en ful hatt på loppisen, det var det enda.. *ler*

Och du, att det är ISKALLT i poolen, det kunde jag berättat för dig, det är INTE direkt badvänligt. Jag TROR att det är så kallt beroende på ombyggnationen, hela badområdet genomgår ju en stor renovering nu och två år framåt, men jag hoppas verkligen att de tempererar vattnet sen när allt är klart..

Ha det gott nu så hörs vi (ses?) snart igen.

Kram