söndag 29 november 2009

HORSESHOW OCH JULMARKNAD

Igår fick jag och tjejerna vår underbara present av min vän Jenny och hennes familj, det var en dag i Stockholm med Jenny och hennes dotter Isabella och ett besök på STOCKHOLM INTERNATIONAL HORSESHOW! Eftersom Jenny och jag blev vänner för många år sedan när vi jobbade i samma stall så kändes det extra kul att gå på just hästshow med henne :)
Vi hann också med att äta TAPAS på restaurang Barcelona och shoppa lite såklart ;)Nelli med Tomten på NK. Hon var inte sugen på att sitta i hans knä men jag tyckte han var så fin och ville ta ett kort, så med en liten knuff så satt hon där (elaka mamma)
Nellis jeans-NOVA STAR och tröja från danska PIPPI Tjejerna på Globen, dom var riktigt imponerade av showen som bjöd på riddare, eld, tomtar, ponnyrace, getter, hundar mm.mm.

Nelli och Isabella på tunnelbanan på väg till T-centralen för att åka hem igen efter en supermysig dag.
TACK JENNY, ROBBAN, SEBASTIAN OCH ISABELLA!
...
Idag var den JULMARKNAD i Gamla staden och självklart hade vi öppet i butiken. Det var så kul, mycket folk var det och eftersom det var lite kallare idag blev det faktiskt en härlig julstämning. Min vän Jennifer, som gör superfina träsaker bl.a. dörrskyltar, julkransar mm hade ett bord utanför butiken och spelade fin julmusik, det var så mysigt så nu börjar man faktiskt att längta till JULEN :)
Dessvärre har jag inte kunna pynta ordentligt här hemma för vår "lilla" renovering är inte klar ännu :(
N kämpar för fullt men det tar sin lilla tid att fixa allt som jag vill ha det ;) Det blir nog bra när det är klar i alla fall och desto roligare att pynta då. Ska visa lite före och efterbilder sedan.
....
kramisar
/Lena

5 kommentarer:

Elianne sa...

Va roligt, vi var också på showen på lördagen, hela familjen. Emma hade fixat biljetter till oss.

Lena sa...

Elianne-
Vad synd att vi inte sågs där, var ni också på föreställningen kl.15.30? Vad tyckte tjejerna?
Vad otroligt duktig Rut är, kan REDAN sitta!
Vet inte varför din kommentar inte syns här, ska kolla vad som är fel.

Jenny Penny sa...

Tack så jätte jätte mycket själva. Det va jätteroligt, Bella tjatar redan om när vi ska åka nästa gång. Många kramar till dig och familjen. saknar er så..(ps sa åt min mamma att gå in hos dig och handla klappar till Bella, du kan väll visa henne lite som du vet att Bella Bus gillar))

Lena sa...

Jenny-
Det ska jag absolut göra, har du några förslag på vad hon vill ha? Kanske dom fina tavlorna med "prinsessor"??? Ska lägga ut bild på dom så du får se.
Saknar er med, tänk snart är ni i härliga Thailand :)Kram

Elianne sa...

ja vi var på showen klockan 15.30, E tyckte det var hur kul som helst och pratar nu ofta om getterna som hoppade över hästen, och om hästen med flax (vingar). R tyckte om alla lampor men kunde ändå komma till ro och somna in stundtals, otroligt nog